Serwus! 🙂
Powracam do Was w nieco innej formie 🙂 Tym razem od strony osoby, która chce przekazać Wam kilka rad na temat budowy CV.
Codziennie prowadzę rozmowy z #HR na temat wdrożenia TRAFFIT w firmach, a często rozmawiamy również o kandydatach. Dlatego postanowiłem przygotować krótki przewodnik z rzeczami, które mają wpływ na to, jak postrzegani jesteście przez rekruterów.
Twoje CV to Twoja wizytówka! Wykrzyknij i kropka 🙂
CV to pierwszy krok w procesie rekrutacji. Jeśli jest niechlujnie przygotowane, pełne błędów i trudne do odczytania, może to zaszkodzić Twoim szansom na zdobycie pracy. Przyszli pracownicy są oceniani pod kątem dbałości o szczegóły, więc Twoje CV powinno odzwierciedlać Twoją precyzję i staranność.
Wskazówki dotyczące Tworzenia CV:
- Format i Nazwa Pliku – rekruterzy codziennie przeglądają dziesiątki CV i nie mają czasu na nietypowe formaty plików. Dlatego zawsze wysyłaj CV w popularnych formatach, takich jak PDF lub Word. Osobiście polecam PDF. Pamiętaj, że systemy ATS pozwalają przeszukiwać wg słów kluczowych, a nieodpowiedni format może na to nie pozwolić. Nazwa pliku powinna być prosta i zawierać Twoje imię i nazwisko, język CV np. “Michal Janas CV PL/ENG”.
- Brak danych kontaktowych – CV powinno zawierać aktualne dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i profesjonalny adres e-mail. Jeśli Twój e-mail jest z lat temu i brzmi nietypowo, postarajcie się go zmienić na bardziej odpowiedni. Jeśli masz profil na LinkedIn, podlinkujcie go w CV, aby rekruter mógł do niego łatwo przejść 1 kliknięciem – simple as that 🙂 Nie dodawaj też pełnego adresu zamieszkania, czyli ulicy czy daty urodzenia! A tym bardziej PESELu czy danych wrażliwych 🙂 Facebook, Insta czy TikTok nie są podążane, chyba, że Twoje stanowisko jest połączone z pracą w social media 🙂
- Układ i przejrzystość – unikaj różnych stylów, czcionek, kolorów czy nieuporządkowanej treści w CV. Ważne jest, aby chronologia była jasna i przejrzysta. 2 strony CV powinno wystarczyć! Poświęć chwilę na wybór czy stworzenie odpowiedniego szablonu.
- Język CV – w zależności gdzie aplikujesz, to najlepiej przygotować dwie wersje językowe CV. Jeśli aplikujesz na ofertę w języku angielskim, to wyślij wersję w tym języku. Skoro o tym mowa, opisując swoje umiejętności używaj skali od A1 do C2.
- Dostosowanie do oferty – nie istnieje jedno uniwersalne CV. Dostosuj swoje CV do konkretnej oferty pracy, podkreślając odpowiednie kompetencje i doświadczenie w oparciu o opis stanowiska! Najlepiej jest mieć “dynamiczny” wstęp 🙂
- Błędy językowe – unikaj błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i literówek w CV. Poproś kogoś doświadczonego lub skorzystaj z narzędzi do sprawdzania pisowni w sieci.
- Zdjęcie – jeśli decydujesz się na zdjęcie w CV, upewnij się, że jest ono profesjonalne, a nie z wakacji, ślubu czy z widoczną pieczątką z legitymacji. “Sweet focia” nie jest dobrze odbierana i nie świadczy o profesjonalizmie.
- Klauzula RODO/GDPR – bezpieczniej jest umieścić klauzulę zgodności z przetwarzaniem danych osobowych w CV, aby pracodawca mógł legalnie przetwarzać Twoje dane, szczególnie jeśli składacie aplikację przez e-mail. Dedykowane formularze w ponad 90% mają odpowiednie zgody do zaznaczenia 🙂
- Opis obowiązków – rozwiń opis swoich obowiązków w poprzednich miejscach pracy, aby dać rekruterowi pełniejszy obraz Twojego doświadczenia.
- Unikaj nadmiarowych informacji – unikaj dodawania zbędnych informacji do CV. Skup się na tych, które są istotne dla danej pozycji 🙂 Raczej nikogo nie będzie interesowało, do którego LO czy technikum uczęszczałeś/aś, a Twoje doświadczenie zawodowe.
Pamiętaj, że CV to pierwszy krok w procesie rekrutacji, więc warto poświęcić czas na jego staranne przygotowanie. W wielu przypadkach jest to pierwsza styczność z firmą 🙂
Oprócz powyższych wskazówek, pamiętaj, że Twoja motywacja i pasja również mają ogromne znaczenie podczas procesu rekrutacji. Dodanie kilku zdań na temat Twoich zainteresowań i celów zawodowych może sprawić, że Twoje CV będzie jeszcze bardziej atrakcyjne dla pracodawcy.
Powodzenia w poszukiwaniu pracy!
#HRtips #HRtipspl #MJtips
Podobają Ci się moje wpisy i chcesz, żeby więcej osób się dowiedziało o HRtips.pl? Udostępnij stronę w swoich mediach społecznościowych 🙂